#69 Kes sulle tegelikult palka maksab?

Viimasel ajal olen sõprade / tuttavate käest väga palju kuulnud lugusid erinevatest halbadest teeninduskogemustest väga tuntud ettevõtete juures. Oleme läinud teemaga sügavamale ning lõpuks on taandunud kõik ikkagi hästi kehvale suhtumisele. Teenindajatel puudub reaalne huvi klienti aidata, mis peakski olema ju põhimõtteliselt üks kõige tähtsamaid funktsioone. Tooted on jäänud ostmata nii Sportlandist kui ka ABC Kingast.

Kui klient tunneb, et teenindaja ja ettevõte lihtsalt ei taha raha, mida klient sinna ise vabatahtlikult pakkuma tuleb, siis millest üldse situatsiooni lahendamist alustada?

Sain paar väga head mõtet ühest minu jaoks parimast klienditeeninduse raamatust – Jeffrey Gitomer “Customer satisfaction is worthless”. See on suurepärase sisulise “puust ja punaseks” raamatuga, mida ma kunagi lugenud olen.

Jeffrey Gitomer annab väga konkreetsed juhised, kuidas oma teeninduse tase vareselike pisikeste hüpetega edukamaks muuta.

Ühes minu eelmises töökogemuses armastas üks juhtidest umbes korra kvartalis minu või minu kolleegide käest küsida – kes sulle õige palka maksab? Õige vastus pidi olema TEMA ning kujundlikult tähendas seda, kes majas otsuseid vastu võtab. Dominandile omaselt oli tal vaja näidata oma võimu ja kontrollivõimekust. Tõstatasin seepaele kohe enda jaoks ühe huvitava küsimuse.

Kes tegelikult meile palka maksab?

Jätke meelde, et klient on sinu palganumber!

Ära lase ennast segada asjaolust, kes sulle otseselt ülekandeid teeb. See mees või naine, kelle allkiri seal on ei pannud seda raha sinu arvele. Sinu kliendid tegid seda. Samuti ei maksa omanik või raamatupidamine juhtidele ja iseendale palka. Sinu kliendid teevad seda.

Pole kliente, pole raha!

Kõige lihtsamalt võttes – muutke oma klientide tervitused “Tere hea klient! Aitäh, et sa olemas oled ja mu perele leiva lauale tõid.” Sinu äri ei ole mitte midagi väärt ja rahakoti sisu illustreerivad ämblikuvõrgud, kui sul poleks raha, mida kliendid koju toovad.

Kuidas sa täna oma klientidest mõtled? Kas sa tunnustad neid selle eest, et nad toidavad sinu pere? Kas sa üritad mõista, et teeninduse tase määrab suuresti selle, kas sul on homme hommikul armastatud töö või mitte?

Mida rohkem sa oma klientide jaoks pingutad, seda võimekam on sinu tööandja või äri. Sa ei pruugi raha saada momentaalselt mingi teenindusliku tegevuse järgselt. Ärge mõõtke iga liigutust, vaid vaadake alati suuremat pilti. Mida paremini sa teenindad, seda rikkalikum on sinu toidulaud. Mida rohkem sa oma klientide heaks pingutad, seda rohkem tunnustust saad ning seda rohkem tood ka raha koju.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga