Blogi

#80 Kuidas lugeda inimesi nagu avatud raamatut?

Inimeste lugemine on üks väärtuslikumaid oskuseid, mida üks ahvist arenenud (väidetavalt intelligentne) isend omandada võib. Lisaks sõnadele on mustmiljon erinevat signaali, mida inimesed meile annavad. Mis juhtub, kui sa õpid inimesi lugema? Sa suudad oma käitumist muuta, inimestega paremini suhelda ja nendega edukamalt koostööd teha. Kui su naine ütleb, “jah võid küll poistega reedel ula...

Loe veel

#79 Egod jäävad ukse taha.

Oma esimesel päeval Carslberg Grupi tegevjuhina, sai hollandlasest tippjuht Cees’t Hartoma assistendi käest uksekaardi, mis blokeeris ligipääsu kõikidele korrustele peale tema kontori oma. Tema kontor asus 20ndal korrusel. Cees’t aklimatiseerumine, uute õiguste ja kohustustega tutvumine võttis aega umbes 2 kuud. Mida ta nende esimese kahe kuuga tähele pani? Ta puutub väga vähe oma ettevõtte inimestega kokku....

Loe veel

#78 Nõrkus = Tugevus.

“Kuidas palun? Mul pole nõrkusi.” See on üsna läbiv joon, mida me erinevate inimestega suheldes kogeme. Vigade tunnistamine ja haavatav olemine on justkui ühiskondlik tabu, millest keegi väga rääkida ei taha. Igasugused nõrkused vaikitakse maha tooniga, “…aga vaata, mis sa ise teed või vaadake mis teised teevad. Piiri taga on seis veel hullem,”nagu see oleks mingisugune lohutus....

Loe veel

#77 Millised oskused ei nõua talenti?

Talent ilma pühendumiseta on nagu teooria ilma praktikata. Kõik on paberil tore ja ilus, aga reaalsel elul on sellega vähe pistmist. Kas sul on mõni sõber või tuttav, kes on sinu arust väga andekas, aga ta on selle lihtsalt maha visanud ja otsustanud sellega mitte midagi peale hakata, kuna see nõuab pühendumist ja vaeva? Mul...

Loe veel

#76 Zombinismi keerdkäigud.

Aastaid tagasi apokalüptiliste zombiefilmide tähelennuga kaasa minnes suhtusin temaatikasse meelelahutusliku ükskõiksusega. See oli hea koht, kuhu oma järjekordsed paar tundi matta ning lasta oma liigaktiivsel ajul puhata. Võtsin kogu kujutatud globaalset tulevikku teatava huumoriga, saamata tol korral aru zombinismi tegelikust ulatusest. Ma ei mõtle siinkohal sirgete jalgadega pingviinilikult ühelt jalalt teisele kõikuvaid inimliha himustavaid hirmutisi,...

Loe veel

#75 Muutuse ja muutumise paradoks.

“Kes tahavad muutusi?” 97 inimest 100st tõstavad käe. “Kes on valmis muutuma?” 3 inimest 100st jätavad käe üles. Ma olen kooliga seotult viimasel ajal palju mõtisklenud õnne ja õnnetunde teemal. Mis teeb meid õnnelikuks? Kuidas olla õnnelik ja mida see üldse tähendab? Põhikooli kõnekunsti tunnis kirjutasin isegi sellesisulise kõne, kus filosofeerisin üldistatult 15-aastase tundelise teismelise maailmakäsitluse pinnalt...

Loe veel

#74 Introvertsus – voorus või needus?

Üsna mitmeid aastaid olen põdenud asjaolu, et olen oma iseloomult tugevalt introverdi poole kaldu. Mul on mitu head sõpra, kes on pigem ektravertsed või siis väga ekstravertsed inimesed. Olen kogu aeg proovinud olla nende moodi, kuid tulutult. Võtsin oma introvertsust nagu haigust ja midagi sellist, mida teiste eest varjata. Kui ma nüüd tagantjärele mõtlema hakkan,...

Loe veel

#73 Loovuse paradoksaalsus.

Olin nädalavahetusel järjekordsel koolimoodulil. Tegin meditatiivset harjutust ja eikuskilt tabas mind piksenool teispoolsusest, mis istutas mind äärepealt oma toolit prantsatades põrandale. Nägin oma paremal õlal punast sarvedega kuradit, kes on mulle aastaid ühemõtteliselt kinnitanud “Miko, sa ei ole loov.” Tulemus ongi täpselt selline olnud. Olen aastaid lugenud raamatuid, artikleid ja muid kõikvõimalikke kirjutisi ning tundnud,...

Loe veel

#72 Kuidas konfliktseid olukordasid lahendada?

Millal sattusid viimati ebameeldivasse olukorda? Kuidas selle lahendasid? Rinnal risti olevad käed (kui ei ole külm), sügavad ohked ja lühikesed vastused, kui üldse mingi vastuse saad. Tuleb tuttav ette? See on kindel märk sellest, et kliendil hakkab mõõt täis saama ja piilub vaikselt sinu konkurendi poole. HubSpot annab häid mõtteid kuidas vihaseid kliente psühholoogiliselt stimuleerida...

Loe veel

#71 Mis on kliendi lojaalsuse suurim müüt?

Kuidas sa defineerid silmipimestavat teenindust? Mis tekitavad vastastikkust lugupidamist ja sümpaatiat? Mis aitab kaasa uue kliendi lojaalsuspisiku tärkamisele? Kuigi teenindamise kiirus on teeninduses äärmiselt oluline, siis on palju juhtumeid, kus kiirustamine on kliendi lojaalsusele ja rahulolule miinusmärgiga mõjunud. Paljud küsitlused on näidanud, et teenindaja kompetents on olulisem, kui tema toimetamise kiirus. Lugedes erinevaid uuringuid ja...

Loe veel

#70 Milliseid sõnu kasutada?

Usud, et sõnad ei oma tähtsust ja ainult mõte loeb? Olen elus korduvalt sattunud oma sõnade tõttu erimeelsustesse. Taban ennast siis mõttelt, mis nüüd juhtus? Tahtsin ju tegelikult head, aga miks minu partner selliselt reageeris? Meie loomuomane reaktsioon on mõelda, kuidas vestluse teine pool minu mõttest üldse aru ei saa. Kui sa korraks selle peale...

Loe veel

#69 Kes sulle tegelikult palka maksab?

Viimasel ajal olen sõprade / tuttavate käest väga palju kuulnud lugusid erinevatest halbadest teeninduskogemustest väga tuntud ettevõtete juures. Oleme läinud teemaga sügavamale ning lõpuks on taandunud kõik ikkagi hästi kehvale suhtumisele. Teenindajatel puudub reaalne huvi klienti aidata, mis peakski olema ju põhimõtteliselt üks kõige tähtsamaid funktsioone. Tooted on jäänud ostmata nii Sportlandist kui ka ABC...

Loe veel